مفهوم ثبت تغییرات شرکت
یک شرکت بعد از ثبت ممکن است نیازبه ایجاد برخی تغییرات داشته باشد یا شرایط طوری شود که برای مقابله با تحولات اقتصادی به صورت اجباری یا ارادی نیاز به ایجاد تغییر و تحول در شرکت شود.این تحولات باعث به وجود آمدن وضعیت جدیدی در شرکت خواهد شد.شرکت ها باید بدانند که چه تغییراتی را باید ثبت نمایند تا دچار مشکلات نشوند.
کلیه تغییرات مرتبط با شرکت مثل تغییر موضوع شرکت ، تغییر آدرس شرکت ، تغییر مواد اساسنامه شرکت ،تغییر حق امضا شرکت ، افزایش یا کاهش سرمایه ، تبدیل سهام شرکت ، انتخاب یا تمدید بازرسان ، تغییر یا تمدید هیئت مدیره شرکت ، ورشکستگی ، ابطال یا انحلال شرکت ، باید ثبت شود.انجام این تغییرات در صورتی ممکن است که توسط مجمع عمومی فوق العاده و یا هیئت مدیره تصویب شود.برای ثبت این تغییرات باید صورتجلسه ثبت تغییرات را تنظیم نمایید.
بعد از تنظیم صورتجلسه باید آن را به مرجع ثبتی ارائه نمایید .در صورت صحت صورتجلسه و رعایت تمامی اصول و قواعد قانونی آن و مطابقت با پرونده اصلی ، اداره کل ثبت شرکت ها آگهی تغییرات را صادر می نماید تا تغییرات به وجود آمده اطلاع رسانی شود.
برای انجام ثبت تغییرات به جای مراجعه حضوری به اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری می توانید به سامانه اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir مراجعه نمایید.