ثبت برند در روزنامه های رسمی چگونه ممکن می باشد؟
در این مرحله نوبت به انتشار برند در روزنامه های رسمی و شناساندن آن به مردم می رسد.
در این زمینه می باید برند انتخابی خود را همراه با نام و محصولاتی که قصد دارید در شرکت خود به فروش رسانید، در روزنامه های رسمی بیان نمایید.
درواقع با این کار مردم را از آینده برند خود آگاه خواهید کرد و جذب مشتری از همین زمان آغاز خواهد شد.
نیاز می باشد که این مرحله علاوه بر شناساندن برند شما به دیگران، برای اطلاع کارشناسان از صداقت شما در ارائه برند نیز خواهد بود.
در صورتی که برند شما در روزنامه ها درج گردد و کسی با عنوان جعل نام از شرکت دیگری شکایتی به دادگاه ببرد، باید با اعتبار خود در آینده کاری به طور کامل خداحافظی نمایید.
زیرا با اطلاع کارشناسان از این قضیه در کنار عدم تایید برند، صداقت کاری شما نیز به خطر می افتد.
بنابراین تمام تلاش خود را بکنید تا اشتباه یا تقلبی در انتخاب نام یا طرح برند پیش نیاید.
بدین منظور بهترین راه استعلام نام انتخابی شما از طریق وکیل خواهد بود.
وکلا با انجام پیگیری های مورد نیاز از بروز چنین مشکلات خطرسازی در آینده به خوبی جلوگیری خواهند کرد.
برای تمدید ثبت برند، معمولاً مدارک زیر لازم است:
1. فرم درخواست تمدید: شما باید فرمی که برای تمدید ثبت برند طراحی شده است را تکمیل کنید. این فرم شامل اطلاعات اساسی شرکت یا صاحب برند و جزئیات برند است. شما ممکن است از سازمان ثبتی مربوطه دریافت کنید یا آنلاین از طریق سامانه الکترونیکی آنها تکمیل کنید.
2. گواهی ثبت برند قبلی: شما باید نسخه اصلی گواهی ثبت برند قبلی را ارائه کنید. این گواهی نشان میدهد که برند شما قبلاً ثبت شده است.
3. مدارک هویتی: ممکن است بخواهید مدارک هویتی مربوط به شرکت یا صاحب برند خود را ارائه کنید. مثالهایی از مدارک هویتی شامل کپی پاسپورت، کارت ملی یا شناسنامه میباشند.
4. رسید پرداخت: شما باید مبلغ هزینه تمدید را پرداخت کنید. بنابراین، علاوه بر مدارک، رسید پرداخت همچنین ممکن است لازم باشد.
5. سایر مدارک: به دلیل تفاوت قوانین و مقررات در هر کشور، ممکن است مدارک اضافی مورد نیاز باشند. این ممکن است شامل مدارک مالی (مانند صورت سود و زیان، ترازنامه) و اسناد مربوط به تغییرات جدید در برند باشد (مثلاً تغییر نام، تغییر مالکیت و غیره).