خرید برند
خرید برند
خرید امتیاز برند
برند اماده برندی می باشد که تمام مشکلات و وقت ها و هزینه ها را پشت و دیگر نیازی نیست
که شما زمان و هزینه خود را پای ثبت برند بزارید اما بدانید باید برای خرید برندتان با یک متخصص مشورت کنید تا به بهترین نحو انجام شود.
برای ثبت یک برند باید مراحل و روند خاصی سپری شود، اما برند آماده،
برندی می باشد تمام این مراحل را صفر تا صد را گذارنده و با موفقیت ثبت شده است.
برای ثبت برندبه زمان زیادی نیاز است و کارشناسان این موضوع سخت گیری های زیادی را دارند
و همین امر باعث میشود خرید برند مزیت هایی را برای شما داشته باشد.
- مدرک شناسایی فروشنده و خریدار
- گواهی ثبت علامت تجاری 10 ساله که دارای اعتبار می باشد.
- استعلام برند
- سایر اسنادی که به برند مربوط می شود (مانند آگهی منتشر شده در روزنامه)
- قردادی که بین فروشنده و خریدار که در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم می شود.
- در صورتی که وکیل دارید، وکالتنامه
خرید برند آماده ارزان تر است؟
هزینه و قیمت بسیار برای همه ما پر اهمیت میباشد.
همه ما میخواهیم که کاری را با بهترین کیفیت و هزینه کمتر به اسر انجام برسانیم.
این را بدانید که خرید برند برای شما هزینه کمتری را دارد هزینه ثبت یک برند
به فاکتورهای مشخصی بستگی دارد و همین فاکتورها سبب می شود که مبلغ ثابتی برای ثبت برند وجود نداشته باشد.
همواره یک برند ثبت شده به دلیل ارزش بیشتر در بازار خرید و فروش، قیمت بیشتری نسبت به ثبت برند جدید دارد. شاید این قیمت در ابتدا بیشتر به نظر برسد، اما با در نظر گرفتن ارزش اقتصادی آن، وقتی که دیگر لازم نیست صرف شود و اعتبار بیشتر در نزد مشتریان، استحقاق این ارزشگذاری را دارد.
کدام به صرفهتر است؟ خرید و فروش برند آماده یا ثبت برند؟
خرید برند آماده هزینه کمتری دارد یا ثبت برند جدید؟ اول از همه باید بدانید که نرخگذاری یک نام تجاری آماده به عوامل زیر بستگی دارد:
- زیبایی نام برند ثبت شده
- فارسی یا لاتین بودن نام
- تعداد محصولات و طبقات ثبت شده
- ثبت کالا
- طبقات مشابه
خرید برند آماده به چند روش انجام می شود ؟
فروش اختیاری برند
در این حالت فروشنده یا همان مالک برند می باشد که با میل و رغبت خود در قبال دریافت مبلغ مشخصی، مالکیت برند خود را به شما واگذار می کند.
فروش اجباری برند
در چنینی حالتی شاهد این می باشیم که صاحب برند فوت شده می باشد و وراث اقدام به فروش برند می کنند.
شایان ذکر است که خرید برند آماده به هر روشی که باشد می توان به صورت کامل یا جزئی انجام گیرد.
خرید کامل یک برند آماده
در این حالت همه طبقات برند از فروشنده به خریدار انتقال داده میشود.
خرید جزئی یک برند آماده
در این حالت تعدادی از طبقه های برند به یک شخص منتقل می شود.
در این حالت تعدادی از طبقه های برند به یک شخص منتقل می شود.
خرید برند
- ثبت یک برند معمولا چندین ماه زمان میبرد، اما با خرید امتیاز برند آماده در زمان بسیار کوتاهی
(چند روز برای انتقال برند به نام شما) می توانید صاحب برند شوید. - می توانید در فعالیتتان پیشرف کنید با ثبت یک برند شما باید از صفر شروع کنید،
در صورتی که خرید یک برند آماده کار را برای شما ساده می کند. - در هنگام ثبت برند آماده احتمال رد درخواست وجود دارد و این موضوع نگران کننده است.
این در حالی که یک برند آماده به طور کامل ثبت شده و دیگر نگرانی ندارید. - برای خرید برنده آماده نیاز نمی باشد که مدارک و مجوز هایی داشته باشید و تنها با یک کارت شناسایی می توانید برند را خریداری کنید.
برند آماده شناخته شده است
در هنگان ثبت برند باید مدت زمانی را هم برای شناخته شدنش بگذارید
تا در بین مرد شناخته شود و اعتماد مشتریان را جلب کند اما با خرید برند اماده تمام این مرحله ها سپری شده اند.
نیازی به مجوز خاصی ندارید
برای ثبت یک برند باید متناسب با حوزه فعالیت خود در خواست مجوز کنید و انی درخواست هم هزینه های جدایی را به دنبال دارد.
خبر خوب اینکه برای خرید برند آماده به هیچ مجوزی نیاز ندارید و این کار به سادگی هر چه تمام تر برای شما صورت می گیرد.
احتمال رد درخواست یا رد نام وجود ندارد
وقتی قصد ثبت نام تجاری برای خود دارید ابتدا باید استعلام برند بگیرید
سپس نام و مدارک انتخابی خود را برای اداره مالکت معنوی ارسال میکنید تا نام و مدارک برند شما را بررسی کنند
در این حالت این احتمال وجود دارد که نام انتخابی شما به دلایل مختلفی رد شود
(تکراری بودن نام، یکی از اصلی ترین دلیل های رد نام است)،
در حالی که اگر یک برند آماده را خریداری کنید، احتمال رد نام برای شما نیست
برندی با نام دلخواه خود خواهید داشت
در هنگام خرید یک برند، همان نامی را انتخاب می کنید که می خواهید.
نیازی به مجوز خاصی ندارید
برای ثبت یک برند باید متناسب با حوزه فعالیت خود مجوزهایی را دریافت نمایید که دریافت این مجوزها هم هزینه خاصی را برای شما به دنبال دارد و هم باعث می شود که زمان زیادی را برای دریافت آن ها صرف کنید.
خبر خوب اینکه برای خرید برند آماده به هیچ مجوزی نیاز ندارید و این کار به سادگی هر چه تمام تر برای شما انجام می گردد.
مراحل خرید برند ثبت شده
مراحل خرید یک برند ثبت شده معمولاً به شرح زیر است:
جستجو و تحقیق:
ابتدا برای خرید یک برند ثبت شده، نیاز است که بازار را برای یافتن برندهایی که ممکن است مورد علاقه شما باشند، بررسی کنید. این شامل تحقیق در دفاتر ثبت اختراعات و علائم تجاری مربوطه و همچنین جستجوی آنلاین میشود.
بررسی حقوقی:
پس از انتخاب برند، نیاز است که موارد حقوقی مربوط به آن برند را بررسی کنید. این شامل بررسی وضعیت حق تجارت، وضعیت ثبت برند و هرگونه مسائل قانونی دیگر مرتبط با آن برند است.
مذاکره و توافق:
پس از بررسی حقوقی، نیاز است که با صاحب فعلی برند یا نمایندهاش تماس بگیرید و مذاکرههای لازم را برای خرید برند انجام دهید. در این مرحله، شرایط خرید، قیمت و سایر جزئیات مهم توافق میشود.
تهیه قرارداد:
پس از رسیدن به توافقات، نیاز است که یک قرارداد خرید-فروش با صاحب برند یا نمایندهاش تهیه و امضا شود. این قرارداد شامل شرایط دقیق مربوط به خرید برند، قیمت، شرایط پرداخت و سایر جزئیات است.
انتقال مالکیت:
پس از امضای قرارداد، صاحب برند اصلی باید مالکیت برند را به شما انتقال دهد. این شامل انجام مراحل ثبت مالکیت در دفاتر ثبت اختراعات و علائم تجاری مربوطه است.
رسیدن به موفقیت:
پس از انجام تمامی مراحل، شما به عنوان مالک جدید برند ثبت شده شناخته میشوید و حقوق مالکیت برند به شما واگذار میشود.
برای خرید برند آماده نیازی به کارت بازرگانی و یا جواز تاسیس نمی باشد
و تنها با استفاده از کارت شناسایی می توان این کار را انجام داد.
در زمینه فروش نشان نیز، مدارک ذکر شده به شرح زیر میباشد:
- تنظیم قرارداد در دفتر خانه
- مدارک مرتبط با نوع کسب و کار
- مدارک وکیل رسمی در صورت وجود
- مدارک شناسایی فروشنده و خریدار
- شماره ثبت برند و شماره اظهار نامه
- اسناد و مدارک مربوط به ثبت برند نظیر آگهی و روزنامه تقاضا
چرا باید برند داشته باشیم؟
شاید برای همه ما این سوال پیش بیاید که داشتن برند اصلا چه ضروراتی به همراه دارد و چرا باید برند داشته باشیم؟
به این موضوع توجه داشته باشید اگر شما محصولی دارید و می خواهید
این محصول در بازار شناخته شود باید یک نام مشخص داشته باشید و همین نام باعث میشود که مشتریان شما را به راحتی به خاطر بیاورد..
به عنوان مثال تصور کنید که شما محصول خاصی را در بازار بدون هیچ نامی به فروش می رسانید،
مشتری در صورت استفاده و رضایت از کیفیت محصول شما، با چه نامی بار بعدی محصول شما را خریداری کند؟
خوب به سادگی به این نتیجه رسیدیم که شما برای ماندگاری در بازار کار به یک نام تجاری یا برند نیاز دارید.
آیا پیشرفت کاری بدون داشتن برند ممکن می باشد؟
با عدم توجه به اهمیت انحصار برند خود، به رقبا اجازه می دهید که به سادگی در اعتبار شما به نفع خودشان مورداستفاده قرار دهند، اما چگونه؟ تصور داشته باشید که شما محصول خود را با نامی مشخص به بازار عرضه می نمایید، اما این نام تجاری را برای خود ثبت نکرده اید. در این حالت هر کسی به سادگی قادر است از این نام برای خودش استفاده نماید.
هیچ کدام از ما علاقه ای نداریم که نام تجاری و برند خود را بر روی محصول دیگری مشاهده کنیم، پس برای جلوگیری از این کار باید چه کاری را انجام دهیم؟ نام تجاری یا برند خود را به طور قانونی ثبت نمایید، در این حالت هیچ کسی قادر نیست از این نام به نفع خود استفاده کند.
مزایا خرید برند فروشی
به دلیل طولانی بودن روند ثبت برند و مشکلات احتمالی آن برخی افراد به برند های فروشی روی می آورند زیرا بدون صرف وقت می توان صاحب یک نام تجاری شد و از مزایای آن بهره برد.
عواملی که منجر به خرید برند آماده می شوند به شرح زیر می باشد:
- خریده برند آماده تنها با حضور در دفترخانه ثبت اسناد انجام می گیرد و نیازی نمی باشد افراد وقت خود را هدر داده و 6 ماه یا بیشتر صبر کنند تا پروسه ثبت برند با موفقیت طی گردد.
- اکثر افراد هنگامی که برای ثبت برند درخواست می دهند، نگران رد درخواست یا اعتراض خود می باشند در حالی که پروسه برند فروشی، تمام مراحل ثبت را سپری نموده و آماده بهره برداری است.
- خرید برند آماده نیازی به پروانه بهره برداری و یا مجوز تاسیس ندارد و تنها با ارائه کارت شناسایی انجام می شود
برندی با نام دلخواه خود خواهید داشت
در هنگام خرید یک برند، همان نامی را انتخاب می کنید که می خواهید.
با توجه به مطالب گفته شده در بالا به سادگی به این نتیجه می رسیم که چرا خرید و فروش برند آماده بهتر از ثبت یک برند می باشد.
مراحل خرید برند ممکن است بسته به نوع برند و محصول متفاوت باشد، اما در کل شامل مراحل زیر میشود:
1. شناسایی نیاز:
در این مرحله، مشتریان ممکن است نیازهای خود را بشناسند و به دنبال یک برند مناسب باشند. این ممکن است از طریق تحقیق و بررسی در بازار، مشورت با دوستان و خانواده، مطالعه نظرات و بررسی خریداران قبلی و همچنین تبلیغات و بازاریابی برند صورت بگیرد.
2. جستجوی اطلاعات:
در این مرحله، مشتریان اطلاعات بیشتری درباره برند و محصولات آن جمع آوری میکنند. این شامل مطالعه وبسایت برند، استفاده از موتورهای جستجو، مطالعه نظرات و دیدگاههای کاربران، مراجعه به فروشگاهها و مشاوره با فروشندگان است.
3. انتخاب محصول:
در این مرحله، مشتریان تصمیم میگیرند که کدام محصول یا خدمات برند را خریداری کنند. آنها بر اساس ویژگیها، قیمت، کیفیت، طراحی و سایر عوامل تصمیمگیری میکنند.
4. ارزیابی قبل از خرید:
در این مرحله، مشتریان ممکن است قبل از خرید، ارزیابی محصول انجام دهند. این شامل مطالعه مشخصات فنی و اطلاعات تکمیلی، مشاهده نمونه ها یا استفاده از نسخه آزمایشی محصول، مطالعه نظرات خریداران قبلی و انجام مقایسه با سایر برندها است.
5. خرید محصول:
در این مرحله، مشتریان تصمیم به خرید محصول میگیرند. آنها میتوانند به طور مستقیم از اینترنت یا فروشگاههای حضوری خرید کنند، سفارش آنلاین دهند یا به مزایده ها و مناقصات شرکت کنند.
6. پس از خرید:
پس از خرید محصول، مشتریان ممکن است تجربیات و نظرات خود را درباره برند به اشتراک بگذارند. همچنین، میتوانند خدمات پس از فروش، گارانتی و تعمیرات را درخواست کنند یا با برند در ارتباط باشند.
مهم است بدانید که این مراحل قابل تغییر و تنظیم بر اساس نیازها و شرایط خریداران هستند.
هزینه خرید برند
هزینه خرید برند به عموماً از چندین عامل و نوع برندی که در نظر دارید، وابسته می باشد. این قضیه به شرایط و ویژگیهایی مانند شهرت و شناخت برند، میزان رقابت در صنعت مربوطه، بخشهای مالی و عملکرد کسب و کار، تعداد و ارزش داراییهای فکری مانند علامت تجاری و برچسب ها و سایر عوامل بستگی دارد.
ارزش برندها
برندها معمولاً در قالب معادله و ارزشگذاری تجاری مورد بررسی قرار داده میشوند، این ارزش میتواند مبتنی بر درآمد برند، ارزش خالص برند، ارزش محصول برند، نگرانی بازار و سرمایه اجتماعی و ارتباطی باشد.
هزینه خرید برند امکان دارد از راهکارهای مشتریپسندانه مرتبط با هزینه بهره وری، رسیدگی به رابطه مشتری و تسهیل راهبردهای پیشرفته رشد وابسته باشد.
نحوه ی عملکرد برند
استخدام حسابداران، بررسی کنندههای شرایط حقوقی و پیشبینی تاثیر قراردادهای مجریانه روی شناخت برند اولیه، بدون هیچ گونه اصلاحی بر ارزش بهره وری عملکرد یک برند مرتبط میشود.
در کل، هزینه خرید یک برند بسته به شرایط خاص معامله و عوامل فوق وابسته است و امکان دارد در هر مورد به طور جزئی تغییر نماید.