شهر اصفهان از نظر وسعت خاک و جمعیت، سومین شهر کشورمان است که از جهت تجاری، فرهنگی، علمی، تاریخی، صنعتی و … دارای جایگاه والایی می باشد و افراد و شرکتهای بسیاری تمایل دارند اقدام به ثبت برند در اصفهان نمایند.

اگر تمایل دارید با جزئیات ثبت برند در اصفهان آشنا شوید، ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

آشنایی با برند یا نشان تجاری:

به طور کلی طرح، آرم، تصویر، عبارت، متن یا هر چیز دیگری که موجب شناخته شدن محصولات و خدمات شما شود و به کالاهای شما اعتبار بخشیده و مشتری ها بتوانند توسط آن بین محصولات شما و محصولات رقبا تمایز قائل شوند برند یا نشان تجاری نام دارد.

آیا ثبت برند اجباری است؟

درابتدا به این نکته اشاره کنیم که ثبت برند دارای مزایای بی شماری است ولی فقط در مورد چهار دسته از محصولات (۱٫ لوازم آرایشی و بهداشتی، ۲٫ داروهای اختصاصی، ۳٫ موادغذایی که بسته بندی شده هستند همچون بیسکویت، پنیر، شکلات و …، ۴٫ آب معدنی، انواع نوشیدنی های گازدار و آبمیوه) ثبت کردن برند اجباری می باشد و در سایر موارد اختیاری است.

ثبت برند در اصفهان:

چرا ثبت برند در اصفهان از اهمیت بالایی برخوردار است؟

شهر اصفهان به دلیل فعالیت در عرصه های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و تولیدی از نظر تولید انواع محصولات و ارائه خدمات جایگاه بالایی در سطح کشور دارد و همین عوامل نیاز ثبت برند کالاها و خدمات را در شهر اصفهان پدید می آورد، به ویژه وقتی گردشگران از اقصی نقاط جهان در اصفهان حضور می یابند و کالاهای بسیاری را به عنوان سوغاتی خریداری می کنند این کالاها و محصولات باید از نام تجاری (برند) برخوردار باشند.

  • دارا بودن شهرکهای صنعتی (وزیرآباد، سعیدآباد، فریدونشهر، نیاسر، انارک، آران و بیدگل، مبارکه، توسعه امیرکبیر، توسعه اردستان و …)
  • ثبت شدن به عنوان یکی از شهرهای خلاق جهان در یونسکو
  • داشتن جایگاه خاص گردشگری و حضور توریست از سراسر جهان
  • فرودگاه بین المللی شهید بهشتی (جهت واردات و صادرات کالاها)
  • صنایع دستی (قلم کاری، قالی بافی، مینیاتور، زری بافی، منبت کاری و …)
  • تولیدات غذاهای سنتی (خورش ماست، کله جوش و …)
  • و …

ثبت برند در اصفهان

مزایای ثبت برند در اصفهان:

  • وقتی شما برندتان را ثبت می کنید راه سو استفاده دیگران را می بندید و در صورت کپی برداری، شما مورد حمایت قانون قرار می گیرید.
  • به محصولات و خدمات شما اعتبار خاصی بخشیده می شود و مشتریان، محصولات و خدمات شما را با برندتان خواهند شناخت.
  • می توانید از طریق ثبت برند از تسهیلات بانکی و دریافت وام برخوردار شوید.
  • می توانید در بازارهای داخلی و بین المللی با برند مورد نظرتان اقدام به تبلیغات و بازاریابی نمایید.
  • پس از ثبت برند می توانید حق امتیاز استفاده از نشان تجاری خود را به شرکتهایی که تمایل داشته باشند واگذار کنید، با این کار هم بر ارزش و اعتبار برندتان افزوده می شود و هم در جهت درآمدزایی شرکت اقدام خواهید کرد.
  • و …

مدارک لازم ثبت برند در اصفهان

 مدارک مورد نیاز برای  ثبت برند در اصفهان برای شخص حقیقی و حقوقی با هم متفاوت است.
هنگامی که برند به نام شخص ثبت شود برند حقیقی.
هنگامی که برای شرکت ثبت شود برند حقوقی بوده و باید مدارک شرکت ارائه شود.

مدارک ثبت برند حقیقی

مدارک لازم جهت ثبت برند در اصفهان اشخاص حقیقی به شرح ذیل است:

  1. کپی شناسنامه
  2. کپی کارت ملی
  3. کپی مجوز فعالیت. که این مجوز با توجه به فعالیت شخص می تواند شامل این موارد باشد. پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، اخذ جواز تاسیس، جواز کسب، کارت بازرگانی. و یا هر گونه مجوز فعالیتی که از سازمان های نظارتی و دولتی کسب شده باشد.
  4. در صورتی که نام برند ریشه لاتین داشته باشد ارائه اخذ کارت بازرگانی نیز ضروری می باشد.
مدارک ثبت برند حقوقی

مدارک لازم جهت ثبت برند در اصفهان اشخاص حقوقی به شرح ذیل می باشد:

  1. آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت.
  2. کپی شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضا در شرکت.
  3. مجوز فعالیت شرکت. این مجوز با توجه به فعالیت شخص می تواند شامل این موارد باشد.
    پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز تاسیس، جواز کسب، کارت بازرگانی. و یا هر گونه مجوز فعالیتی که از سازمان های نظارتی و دولتی کسب شده باشد.
  4. اخذ کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن برند.
مراحل ثبت برند در اصفهان:
  • نام مناسبی برای برند در نظر بگیرید و استعلام لازم جهت نام برند را انجام دهید.
  • مدارک لازم جهت ثبت برند که شامل: (فتوکپی مدارک شناسایی برابر اصل، ارائه کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن نشان تجاری، فتوکپی برابر اصل شده مجوز فعالیت، ارائه ۱۰ مورد تصویر نشان تجاری، اگر ثبت برند برای شخص حقوقی باشد باید فتوکپی برابر اصل روزنامه رسمی نیز ارائه گردد.) می باشد را آماده کنید.
  • به سایت اداره مالکیت معنوی مراجعه نمایید.
  • اظهارنامه اینترنتی را تکمیل نمایید.
  • اطلاعات شخص درخواست کننده ثبت برند را در سایت مالکیت معنوی وارد کنید.
  • اسکن شده ی مدارک ارائه شده توسط شخص متقاضی را در سامانه بارگذاری نمایید.
  • پس از تایید شدن ثبت برند توسط سامانه مالکیت معنوی، مدارک تهیه شده را به اداره ارسال نمایید.
  • سپس ثبت برند را باید در روزنامه رسمی، آگهی نمایید.
  • پس از مراحل فوق سند ثبت برند به مدت ۱۰ سال برای شما صادر می شود که پس از این مدت به مدت ۶ ماه فرصت دارید که برای تمدید برند تجاری مورد نظر خود اقدام نمایید.

ثبت مالکیت معنوی نشان تجاری فقط در یک مرکز در سراسر ایران انجام می شود و آن هم به آدرس تهران، میدان امام خمینی، خیابان خیام، خیابان فیاض بخش می باشد.

مدت اعتبار ثبت برند در اصفهان

مالکیت تمام علائم تجاری به مدت ده سال به اشخاص واگذار می شود و طی این مدت زمان امکان ثبت این برند یا علامتی شبیه به آن برای شخص دیگر وجود ندارد.

پس از ده سال می توان گواهی ثبت برند رابرای ده سال دیگر تمدید نمود، البته باید قبل از انقضا اعتبار برای این کار اقدام کرد و بعد از پایان یافتن مدت اعتبار تنها تا ۶ ماه فرصت تمدید آن هم با جریمه دیرکرد دارید و بعد از آن برند آزاد شده در دسترس عموم جهت ثبت قرار می گیرد.

دوستان عزیزی که تمایل دارند می توانند از موسسات حقوقی برای ثبت برند (نشان تجاری) خود کمک بگیرند و از مشاوره کارشناسان این موسسات برخوردار شوند.

طراحی سایت در کرج