ثبت شرکت اینترنتی

ثبت شرکت اینترنتی

اگر از افراد با تجربه که سالها پیش مبادرت به ثبت شرکت تجاری کرده اند سوال بپرسید قطعا به شما خواهند گفت که آن زمانها کلیه ی مراحل ثبت شرکت به صورت سنتی و با حضور در اداره ثبت شرکتها انجام می شد.

با پیشرفت تکنولوژی و سهولت انجام کارها توسط اینترنت، دیگر نیازی نیست برای ثبت شرکت بصورت حضوری به سازمان مراجعه نمایید، زیرا کلیه ی مراحل ثبت شرکت بصورت اینترنتی انجام می شود.

ثبت شرکت به صورت اینترنتی علاوه بر سهولت انجام کارها، موجب افزایش دقت و سرعت نیز شده است.

در گذشته برخی افراد به دلیل پروسه ی زمان گیر کارهای اداری، مراحل ثبت شرکت را به تعویق می انداختند ولی الان با ثبت شرکت اینترنتی دیگر بهانه ای برای به تعویق انداختن ثبت شرکت وجود ندارد.

ثبت شرکت اینترنتی:

آدرس irsherkat.ssaa.ir را در مرورگر خود وارد نمایید و به سایت ثبت شرکت – اداره ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید.

مرحله به مرحله با ما پیش بروید، برای ثبت شرکت بصورت اینترنتی بصورت خودکار سربرگ تاسیس شخصیت حقوقی برای شما فعال می شود.

سه گزینه برای شما نمایش داده می شود، شما برای ثبت شرکت مورد اول با عنوان پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی را انتخاب کنید.

نوع شخصیت حقوقی که می تواند یکی از انواع شرکتهای تضامنی، تعاونی، نسبی، با مسئولیت محدود، سهامی عام، سهامی خاص، مختلط سهامی، مختلط غیرسهامی، موسسه غیرتجاری، شرکت دولتی، تشکیلات، شعبه شرکت خارجی، نمایندگی شرکت خارجی، صندوق سرمایه گذاری و … باشد را برحسب بررسی هایی که انجام داده اید و موضوع فعالیت و تعداد شریکها و سرمایه و … انتخاب نمایید.

اطلاعات عمومی شرکت:

براساس مکانی که می خواهید در آن فعالیت تجاری انجام دهید، استان واحد ثبتی و شهرستان واحد ثبتی را مشخص نمایید.

برخی شرکتها دارای مقاصد کوتاه مدت هستند و فعالیتشان بصورت پروژه ای و عمرانی است بدین منظور مدت فعالیت شرکت را محدود انتخاب می کنند ولی سایرین می توانند مدت فعالیت شرکت را نامحدود انتخاب نمایند.

شرکت هایی با مدت زمان فعالیت محدود باید پایان تاریخ فعالیت شرکت را تعیین کنند.

نوع تقویم سال مالی (شمسی یا میلادی)، نوع مالکیت شرکت (خصوصی یا دولتی) و وضعیت شعبه شرکت را مشخص نمایید.

باید مشخص نمایید شرکت برای تاسیس نیاز به مجوز دارد یا خیر، نیاز به مجوز برای ثبت شرکت بستگی به موضوع فعالیت شرکت دارد.

اگر شرکت نیاز به مجوز دارد باید در جهت اخذ مجوز اقدام نمایید سپس ثبت شرکت را انجام دهید.

شماره تلفن، آدرس ایمیل، کدپستی، نشانی شرکت را وارد نمایید.

پس از ورود تصویر امنیتی وارد مرحله بعد شوید.

ثبت شرکت اینترنتی

اطلاعات متقاضی:

در این مرحله باید اطلاعات متقاضی ثبت شرکت را تکمیل نمایید.

اداره کل استان، واحد ثبتی، نوع شرکت یا موسسه، تابعیت متقاضی، شماره ملی متقاضی، سمت متقاضی، شماره تلفن همراه متقاضی، نام و نام خانوادگی متقاضی را وارد کنید.

در قسمت پایین نام و نام خانوادگی، سمت، تابعیت، شماره ملی امضا کننده دفتر را مشخص نمایید.

وارد مرحله بعد شوید.

نام های درخواستی:

در این مرحله می توانید براساس مشخص کردن شماره اولویت، ۵ نام پیشنهادی برای ثبت شرکت به سامانه وارد نمایید.

وارد گام بعد شوید.

موضوع فعالیت:

موضوع فعالیت شرکت را که قبلا با شرکای خود بر سر آن به توافق رسیده اید را به سایت وارد کنید.

سرمایه:

سرمایه شرکت را که می تواند نقدی یا غیرنقدی و سهام با نام یا بی نام باشد را به سامانه وارد نمایید.

اشخاص/ مدیران:

مشخصات کلیه ی اشخاص حقیقی و حقوقی که در شرکت حضور دارند را به سایت وارد کنید.

اطلاعات شخص حقیقی شامل تابعیت، شماره ملی، کدپستی، شماره تلفن، نشانی، نام، جنسیت و … را تکمیل نمایید.

برای اشخاص حقیقی بجای شماره ملی، شناسه ی ملی شرکت یا موسسه مورد نظر را به سامانه وارد کنید.

شعب:

اگر شرکت یا موسسه دارای شعبات دیگری می باشد، اطلاعاتش را در این بخش مشخص نمایید.

ورود کدپستی، شماره تماس، واحد ثبتی شعبه، نشانی شعبه انجام شود.

روزنامه کثیرالانتشار:

از لیستی که پیش روی شما قرار می گیرد می توانید روزنامه کثیرالانتشار که مربوط به شرکت می باشد را تعیین نمایید.

اساسنامه:

در این بخش باید اساسنامه شرکت را بطور صحیح تایپ نمایید یا نسخه ی تایپ شده ی آن را در سامانه آپلود کنید.

اظهارنامه/ تقاضانامه:

در این بخش می توانید اظهارنامه یا تقاضانامه شرکت را بطور صحیح تایپ نمایید یا نسخه ی تایپ شده ی آن را در سامانه آپلود کنید.

شرکتنامه:

برای شرکتنامه هم می توانید مشابه با اساسنامه و اظهارنامه اقدام نمایید، یا نسخه ی آماده ی آن را بارگذاری کنید یا خودتان در سامانه تایپ نمایید.

مدارک:

در این مرحله برحسب نوع شرکت یا موسسه ای که انتخاب کرده اید، لیست مدارکی که را باید ارائه دهید را نمایش می دهد.

در این بخش باید لیست مدارک را انتخاب نمایید و تایید کنید که کلیه ی مدارک را تهیه کرده اید.

پس از انتخاب پذیرش نهایی، در مرحله ی آخر رسید پذیرش را پرینت نمایید.

پس از مراحل اینترنتی که در بالا ذکر کردیم، مدارک باید به صورت پستی به سازمان ارسال شود، بعد از ارسال مدارک تهیه شده به سازمان باید تاریخ ارسال مدارک و شماره بارکد پستی را در سامانه وارد نمایید.

در صورت عدم ورود تاریخ ارسال مدارک و شماره بارکد پستی، پرونده شما جهت ثبت مورد بررسی قرار نمی گیرد.

اگر می خواهید کلیه ی مراحل ثبت شرکت به صورت اینترنتی برای شما با سرعت و دقت بالا انجام شود، می توانید مراحل ثبت موسسه و شرکت را به موسسه حقوقی تکسفیر بسپارید.

کلیه ی پروسه ثبت شرکت به صورت اینترنتی حدود دو هفته بطول می انجامد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *