موسسه ثبتی و حقوقی تکسفیر

ثبت برند در اصفهان

ثبت برند

3 فوریه 2025 159 بازدید
موسسه ثبتی و حقوقی تکسفیر
ثبت برند در اصفهان تکسفیر

ثبت برند در اصفهان

ثبت برند در اصفهان می تواند فرصتی عالی برای توسعه و رشد کسب و کار شما فراهم کند.  اصفهان به نصف جهان معروف است چرا که از دیرباز تا کنون قطب اقتصادی فرهنگی و حتی صنعتی بوده است. بسیاری از مراکز تجاری و صنعتی و شرکت های بزرگ در این شهر فعالیت دارند. به همین دلیل این شهر بازار رقابتی و بزرگی در حوزه های مختلف دارد. با ثبت کردن برند و نام تجاری در اصفهان می توانید وارد عرصه رقابت حرفه ای شوید.

ثبت برند در اصفهان

استان اصفهان وسیع و پر جمعیت است. این شهر به دلیل تنوع بالایی که در خدمات و صنایع دارد، فرصت های زیادی را برای کار آفرینان ایجاد می کند. از یک سو، صنایع سنتی و دستی نظیر قالیبافی، صنایع چوب و فلز، سفالگری و هنرهای تجسمی در این شهر رونق دارد و از سوی دیگر، اصفهان به قطب صنعتی کشور تبدیل شده است. بنابراین، هر کسی که به دنبال راه‌ اندازی کسب و کار باشد، می‌ تواند در اصفهان فرصت‌ های بی‌ نظیری پیدا کند.

علاوه بر این، دولت نیز با ارائه مشوق‌ ها و تسهیلات مختلف برای صاحبان کسب و کارها، فرآیند ثبت شرکت، ثبت برند و ایجاد کسب و کار در این شهر را هموار کرده است. اصفهان با داشتن زیر ساخت‌ های مدرن و سیستم حمل و نقل کارآمد، به یک انتخاب عالی برای کسانی که قصد دارند کسب و کاری نوپا راه‌ اندازی کنند، تبدیل شده است.

مزایای ثبت برند در اصفهان

اصفهان در مرکز ایران واقع شده است و به نوعی نقطه اتصالی بین شما و جنوب ایران است. اگر شما کسب و کا و یا تجارتی را در این شهر راه اندازی کنید می توانید به شمال و جنوب کشور محصولات و خدمات خود را بفروشید. این موقعیت باعث شده که اصفهان مرکز تولید و تجارت بسیاری از کالاهای مختلف باشد. صنعت گردشگری، تولیدات فولادی، خودرو، نساجی، صنایع شیمیایی و غذایی، از جمله فعالیت‌ های اقتصادی مهم در این شهر هستند.

ثبت برند، یکی از مهم‌ ترین و اصلی ترین مراحل در فرآیند راه‌ اندازی و شروع یک کسب و کار است. این اقدام نه تنها هویت تجاری شما را در بازار مشخص می‌ کند، بلکه به شما این امکان را می‌ دهد که از حق انحصاری استفاده از نام و لوگوی خود برخوردار شوید. در اصفهان، فرآیند ثبت علامت جاری، مانند سایر شهرهای ایران، به مراحل قانونی خاصی نیاز دارد که آگاهی از آن‌ ها برای هر کارآفرینی ضروری است.

هزینه ثبت برند در اصفهان

هزینه ثبت برند در اصفهان وابسته به عوامل مختلفی است. فاکتورهای زیادی در مبلغ نهایی موثر است. اول از همه باید بدانید که نوع برند شما از چه نوعی است و در کدام طبقه قرار دارد. هر طبقه دارای قیمت متفاوتی است. برند های لاتین و فارسی نیز می تواند در قیمت آن تفاوت ایجاد کند. برند به دو صورت حضوری و اینترنتی قابل ثبت است اما نوع ثبت نام آن در حالت حضوری و اینترنتی می تواند هزینه های مختلفی در پی داشته باشد.
اگر برای ثبت برند از خدمات یک مشاور حقوقی یا وکیل استفاده کنید، هزینه‌ ها می‌ تواند متفاوت باشد. این هزینه معمولاً بین 2 تا 5 میلیون تومان است.

هزینه‌ های دیگر:

اگر برند برای ورود به بازارهای بین‌ المللی ثبت شود، هزینه‌ های اضافی برای ثبت برند در کشورهای مختلف نیز وجود دارد. این هزینه‌ ها به ازای هر کشور ممکن است متفاوت باشد.

برندهای شناخته شده و یا تازه کار بسیاری در اصفهان در حال فعالیت هستند. گاه صاحبان کسب و کارها تصمیم به فروش و انتقال برند خود می گیرند. در چنین شرایطی با خرید برند آماده که دارای سابقه فعالیتی نیز می باشد با سرعت بیشتری نسبت به ثبت برند می توانید وارد بازار شوید. 

آشنایی با برند یا نشان تجاری:

به طور کلی طرح، آرم، تصویر، عبارت، متن یا هر چیز دیگری که موجب شناخته شدن محصولات و خدمات شما شود و به کالاهای شما اعتبار بخشیده و مشتری ها بتوانند توسط آن بین محصولات شما و محصولات رقبا تمایز قائل شوند برند یا نشان تجاری نام دارد.

آیا ثبت برند اجباری است؟

درابتدا به این نکته اشاره کنیم که ثبت برند دارای مزایای بی شماری است ولی فقط در مورد چهار دسته از محصولات (1. لوازم آرایشی و بهداشتی، 2. داروهای اختصاصی، 3. موادغذایی که بسته بندی شده هستند همچون بیسکویت، پنیر، شکلات و …، 4. آب معدنی، انواع نوشیدنی های گازدار و آبمیوه) ثبت کردن برند اجباری می باشد و در سایر موارد اختیاری است.

چرا ثبت برند در اصفهان از اهمیت بالایی برخوردار است؟

شهر اصفهان به دلیل فعالیت در عرصه های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و تولیدی از نظر تولید انواع محصولات و ارائه خدمات جایگاه بالایی در سطح کشور دارد و همین عوامل نیاز ثبت برند کالاها و خدمات را در شهر اصفهان پدید می آورد، به ویژه وقتی گردشگران از اقصی نقاط جهان در اصفهان حضور می یابند و کالاهای بسیاری را به عنوان سوغاتی خریداری می کنند این کالاها و محصولات باید از نام تجاری (برند) برخوردار باشند.

  • دارا بودن شهرک های صنعتی (وزیرآباد، سعید آباد، فریدونشهر، نیاسر، انارک، آران و بیدگل، مبارکه، توسعه امیرکبیر، توسعه اردستان و …)
  • ثبت شدن به عنوان یکی از شهرهای خلاق جهان در یونسکو
  • داشتن جایگاه خاص گردشگری و حضور توریست از سراسر جهان
  • فرودگاه بین المللی شهید بهشتی (جهت واردات و صادرات کالاها)
  • صنایع دستی (قلم کاری، قالی بافی، مینیاتور، زری بافی، منبت کاری و …)
  • تولیدات غذاهای سنتی (خورش ماست، کله جوش و …)
  • و …

ثبت برند در اصفهان

مزایای ثبت برند در اصفهان:

  • وقتی شما برندتان را ثبت می کنید راه سو استفاده دیگران را می بندید و در صورت کپی برداری، شما مورد حمایت قانون قرار می گیرید.
  • به محصولات و خدمات شما اعتبار خاصی بخشیده می شود و مشتریان، محصولات و خدمات شما را با برندتان خواهند شناخت.
  • می توانید از طریق ثبت برند از تسهیلات بانکی و دریافت وام برخوردار شوید.
  • می توانید در بازارهای داخلی و بین المللی با برند مورد نظرتان اقدام به تبلیغات و بازاریابی نمایید.
  • پس از ثبت برند می توانید حق امتیاز استفاده از نشان تجاری خود را به شرکتهایی که تمایل داشته باشند واگذار کنید، با این کار هم بر ارزش و اعتبار برندتان افزوده می شود و هم در جهت درآمدزایی شرکت اقدام خواهید کرد.
  • و …

مدارک لازم ثبت برند در اصفهان

 مدارک مورد نیاز برای  ثبت علامت تجاری در اصفهان برای شخص حقیقی و حقوقی با هم متفاوت است. هنگامی که برند به نام شخص ثبت شود برند حقیقی. هنگامی که برای شرکت ثبت شود برند حقوقی بوده و باید مدارک شرکت ارائه شود.

مدارک ثبت برند حقیقی

مدارک لازم جهت ثبت برند در اصفهان اشخاص حقیقی به شرح ذیل است:

  1. کپی شناسنامه
  2. کپی کارت ملی
  3. کپی مجوز فعالیت. که این مجوز با توجه به فعالیت شخص می تواند شامل این موارد باشد. پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، اخذ جواز تاسیس، جواز کسب، کارت بازرگانی. و یا هر گونه مجوز فعالیتی که از سازمان های نظارتی و دولتی کسب شده باشد.
  4. در صورتی که نام برند ریشه لاتین داشته باشد ارائه اخذ کارت بازرگانی نیز ضروری می باشد.

 ثبت برند حقوقی چه مدارک نیاز دارد؟

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری در اصفهان اشخاص حقوقی به شرح ذیل می باشد:

  1. آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت.
  2. کپی شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضا در شرکت.
  3. مجوز فعالیت شرکت. این مجوز با توجه به فعالیت شخص می تواند شامل این موارد باشد. پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز تاسیس، جواز کسب، کارت بازرگانی. و یا هر گونه مجوز فعالیتی که از سازمان های نظارتی و دولتی کسب شده باشد.
  4. اخذ کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن برند.

مراحل ثبت برند اصفهان تکسفیر
مراحل ثبت برند اصفهان تکسفیر

مراحل ثبت برند در اصفهان

  • نام مناسبی برای نام تجاری در نظر بگیرید و استعلام لازم جهت نام برند را انجام دهید.
  • مدارک لازم جهت ثبت برند که شامل: (فتوکپی مدارک شناسایی برابر اصل، ارائه کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن نشان تجاری، فتوکپی برابر اصل شده مجوز فعالیت، ارائه 10 مورد تصویر نشان تجاری، اگر ثبت برند برای شخص حقوقی باشد باید فتوکپی برابر اصل روزنامه رسمی نیز ارائه گردد.) می باشد را آماده کنید.
  • به سایت اداره مالکیت معنوی مراجعه نمایید.
  • اظهارنامه اینترنتی را تکمیل نمایید.
  • اطلاعات شخص درخواست کننده ثبت برند را در سایت مالکیت معنوی وارد کنید.
  • اسکن شده ی مدارک ارائه شده توسط شخص متقاضی را در سامانه بارگذاری نمایید.
  • پس از تایید شدن ثبت برند توسط سامانه مالکیت معنوی، مدارک تهیه شده را به اداره ارسال نمایید.
  • سپس ثبت نام تجاری را باید در روزنامه رسمی، آگهی نمایید.
  • پس از مراحل فوق سند ثبت برند به مدت 10 سال برای شما صادر می شود و اعتبار دارد که پس از این مدت به مدت 6 ماه فرصت دارید که برای تمدید برند تجاری مورد نظر خود اقدام نمایید.

ثبت مالکیت معنوی نشان تجاری فقط در یک مرکز در سراسر ایران انجام می شود و آن هم به آدرس تهران، میدان امام خمینی، خیابان خیام، خیابان فیاض بخش می باشد.

مدت اعتبار برند ثبت شده در اصفهان

مالکیت تمام علائم تجاری به مدت ده سال به اشخاص واگذار می شود و طی این مدت زمان امکان ثبت این برند یا علامتی شبیه به آن برای شخص دیگر وجود ندارد. پس از ده سال می توان گواهی ثبت برند را برای ده سال دیگر تمدید نمود، البته باید قبل از انقضا اعتبار برای این کار اقدام کرد و بعد از پایان یافتن مدت اعتبار تنها تا 6 ماه فرصت تمدید آن هم با جریمه دیرکرد دارید و بعد از آن برند آزاد شده در دسترس عموم جهت ثبت قرار می گیرد. دوستان عزیزی که تمایل دارند می توانند از موسسات حقوقی برای ثبت برند (نشان تجاری) خود کمک بگیرند و از مشاوره کارشناسان این موسسات برخوردار شوند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید