مراحل خرید برند

مراحل خرید برند

خرید برند چیست؟

خرید برند یا “برندینگ” به عنوان یک فرآیند معمولاً شامل حقوق یا مجوزهای مرتبط با یک برند است که توسط یک شرکت یا فرد خریداری می‌شود. این مجوزها و حقوق ممکن است شامل مواردی نظیر نام تجاری، لوگو، نمادها، طرح‌ها و یا حتی فن‌آوری‌ها و فرمولاسیون‌های خاص محصولات باشد که به یک برند خاص مرتبط هستند.

به عبارت دیگر، خرید برند به‌طور عمده به منظور بهره‌برداری از شناخته‌شدگی، اعتبار و یا ویژگی‌های دیگری که با یک برند خاص مرتبط است، صورت می‌گیرد. این امر می‌تواند شامل فراهم کردن امتیازهای استفاده از نام تجاری، دسترسی به رویکردهای بازاریابی و تبلیغاتی موجود، یا امکان استفاده از فن‌آوری‌ها و فرمولاسیون‌های خاص باشد.

در عوض، خرید برند همچنین می‌تواند به‌صورت گسترده‌تر مورد استفاده قرار گیرد؛ به عنوان مثال، یک شرکت می‌تواند یک برند دیگر را خریداری کند تا به سریع‌تر و با کمترین هزینه‌ها به بازار جدیدی وارد شود یا دسترسی به مشتریان و فضای بازاریابی خاصی داشته باشد.

در کل، خرید برند به شرکت‌ها و فرد‌ها امکان فراهم می‌کند تا به بهره‌مندی از ارزش یک برند موجود بپردازند و از نتایج حاصل از شناخته‌شدگی، اطمینان مشتری، و ویژگی‌های دیگری که با آن برند مرتبط هستند، بهره ببرند.

طراحی سایت در کرج

مراحل خرید برند

مراحل خرید یک برند را بررسی می‌کنیم.

۱٫ تعیین برند مورد نظر:
در این مرحله، شما باید تشخیص دهید که کدام برند یا نام تجاری به کسب و کار یا محصول شما می‌تواند ارزش افزوده بدهد. این ممکن است شامل بررسی بازار و تحقیقات برند و بازاریابی باشد تا از تاثیر و امکانات برند مورد نظر آگاه شوید.

 ۲٫ ارزیابی ارزش برند:
برای خرید یک برند، شما باید ارزش واقعی آن را تعیین کنید. عواملی همچون شهرت، شناسایی بازار، دارایی‌های فکری مانند نام تجاری، آرم، دامنه وب و حقوق دیگر مرتبط ممکن است در اینجا مورد بررسی قرار بگیرد.

۳٫ مذاکره و انجام معامله:
پس از ارزیابی ارزش، مرحله بعدی مذاکره و انجام معامله است. شاید شما نیاز به شرکت در مذاکرات برای خرید برند و امضای قراردادهای لازم داشته باشید.

 ۴٫ تکمیل خرید برند:
در این مرحله، شما برای تکمیل معامله به تمام جزئیات واگذاری حقوق مرتبط با برند بپردازید. این شامل همه اسناد حقوقی و مالی مانند قراردادها و سند مالکیت می‌شود.

 منافع خرید برند:
خرید یک برند می‌تواند به شما در شناخت بهتر بازار، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و افزایش معتبری کمیته کمک کند. این همچنین به کمک شناخت و شهرت می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند.