ثبت شرکت آنلاین هزینه و نحوه استعلام آن
ثبت شرکت آنلاین هزینه و نحوه استعلام آن را در این مقاله برای شما به طور کامل شرح داده ایم تا به راحتی بتوانید شرکت خود را ثبت کنید و یا شرکت ثبت شده ای را استعلام کنید. ثبت شرکت در ایران به صورت آنلاین به متقاضیان این امکان را می دهد که به ساده ترین و سریع ترین شکل بتوانند شرکت خود را ثبت کنند. این روش مدرن ثبت شرکت به صورت اینترنتی، شما را از حضور فیزیکی در ادارات دولتی بی نیاز می کند.
ثبت شرکت آنلاین هزینه و نحوه استعلام آن
زمانی که می خواهید شرکتی را ثبت کنید اولین گام این است که نوع شرکت را انتخاب کنید. انواع مختلفی از شرکت ها را در ایران می توان به ثبت رساند. در ایران شرکت ها به چند دسته کلی تقسیم بندی میشوند که شامل: شرکت های سهامی عام و سهامی خاص، شرکت های مسئولیت محدود، شرکت های تضامنی و تعاونی را می توان نام برد. در انتخاب نوع شرکت باید تعداد شرکا، نحوه و نوع فعالیت و میزان سرمایه را باید در نظر گرفت. مسئولیت ها و ویژگی ها و تعهدات شرکا در هر شرکتی متفاوت است و شما با توجه به نوع کسب و کار خود و شرایط خود باید نوع شرکت را انتخاب کنید.
استعلام شرکت چیست و چگونه انجام می شود
اگر قصد معامله ای دارید و می خواهید یک شرکت را خریداری کنید و یا می خواهید یک قرار داد با شرکتی منعقد کنید استعلام ثبت شرکت به شما از قانونی بودن و به ثبت رسیده بودن آن شرکت کمک می کند. با استعلام یک شرکت شما اطلاعاتی از قبیل نام شرکت، شماره ثبت، نوع شرکت و تاریخ ثبت و فعالیت آن شرکت را می توانید مشاهده کنید. نام مدیران و دیگر جزییات نیز قابل مشاهده می شود. با توجه به آنلاین و مدرنیته شدن امور اداری، شما در ایران به سادگی می توانید به صورت آنلاین از طریق سامانه های رسمی استعلام ثبت شرکت را انجام دهید.
ثبت شرکت آنلاین و نحوه استعلام آن
حال که می خواهیم شرکتی را استعلام کنیم چه مراحلی را باید طی کنیم؟ در مرحله اول باید وارد سامانه آنلاین و رسمی مربوطه استعلام ثبت شرکت ها شوید. وب سایت اداره ثبت شرکت ها برای این کار تعبیه شده است. سپس نام شرکت مورد نظر را در بخش جستجو باید وارد کنید. اگر شماره ثبتی و یا کد ملی را در اختیار دارید، امکان جستجو بر اساس کد ملی و شناسه ملی نیز وجود دارد.
بعد از اینکه جستجو کردید و شرکت مورد نظر را پیدا کردید، اطلاعات ثبت شده مربوط به شرکت را می توانید مشاهده کنید. شما می توانید اطلاعاتی از قبیل نام شرکت، شماره ثبت و نوع شرکت، نام موسسان و مدیران را مشاهده کنید. فعال بودن یا نبودن شرکت نیز قابل مشاهده است.
می توانید اطلاعاتی که مشاهده می کنید چاپ کنید و یا به صورت پی دی اف دانلود کنید.
چرا استعلام ثبت شرکت اهمیت دارد
استعلام یک شرکت ثبت شده می تواند در بسیاری مواقع به تصمیم گیری شما در مورد کاری کمک کند. به طور مثال اگر می خواهید در یک شرکت سرمایه گذاری کنید، می توانید از طریق استعلام آن اطلاعات ضروری آن را به دست آورید و از صحت و اعتبار آن مطمئن شوید. استعلام ثبت شرکت یک راه حل سریع و ساده است که به شما این امکان را می دهد که با اطمینان بیشتری نسبت به تعاملات تجاری خود اقدام کنند.
مراحل ثبت شرکت در ایران
تهیه مدارک لازم
با توجه به نوع شرکتی که می خواهید ثبت کنید، مدارکی که نیاز است ارائه دهید متفاوت می باشد. اما به طور کلی به مدارک زیر نیاز دارید.
مدارک شناسایی موسسین شرکت اولین و مهمترین مدارکی است که باید ارائه دهید.
با توجه به نوع فعالیت شرکت خود ممکن است به مجوز آن فعالیت نیز نیاز داشته باشید. بنابراین دریافت مجوز از سازمان های مربوطه نیز اهمیت دارد.
ارائه اساسنامه که شامل اطلاعات اساسی شرکت مانند نام، موضوع فعالیت، مدت و سرمایه شرکت، و حقوق و تعهدات شرکا میشود نیز ضروری است.
همچنین باید سندی که توافق بین شرکا در آن به ثبت رسیده و امضا شده نیز ارائه شود که به آن شرکتنامه می گویند.
همچنین باید اظهار نامه مالیاتی را نیز ارائه کنید که شامل اطلاعات مالی و حسابداری شرکت می باشد.
تکمیل فرمهای آنلاین
پس از تهیه مدارک، باید فرمهای مربوط به ثبت شرکت را به صورت آنلاین تکمیل کنید. این فرمها شامل اطلاعات زیر میباشند:
- اطلاعات مربوط به شرکت : شامل نام، موضوع فعالیت، مدت و سرمایه شرکت.
- اطلاعات شرکا : شامل نام، شماره ملی، محل سکونت و میزان سهم هر یک از شرکا.
- مشخصات و اطلاعات هیئت مدیره : شامل نام، شماره ملی و سمت هر یک از اعضای هیئت مدیره.
- اطلاعات مالی و حسابداری : شامل میزان سرمایه و نحوه تقسیم آن بین شرکا.
پرداخت هزینهها
هزینه ثبت شرکت شامل چندین مرحله می باشد. از جمله هزینه های دولتی که در زمان ثبت شرکت باید پرداخت شود. این هزینه ها به صورت آنلاین پرداخت می شود و نیازی به مراجعه حضوری نسیت.
حال راجب هزینه های دولتی صحبت کردیم، این هزینه ها شامل چه مواردی می شود؟ شما این هزینه ها در واقع به حساب سازمان های دولتی مثل اداره ثبت شرکت ها و اداره مالیات پرداخت می کنید.
مورد بعدی نیز هزینه ای است که برای تهیه مدارک، اساسنامه، شرکتنامه و… می پردازید.
ثبت یک شرکت فرآیندی پیچیده و زمان بر است. بسیاری از افراد از مراحل ادارای و مسائل حقوقی آن آگاهی ندارند، به همین دلیل توصیه می شود از مشاوران حقوقی و با تجربه کمک بگیرید. بنابراین حق الزحمه مشاوران حقوقی نیز هزینه ای باید پرداخت نمایید. برای این کار می توانید با کارشناسان ثبتی و حقوقی موسسه تکسفیر تماس بگیرید تا شما را در این مسیر همراهی کنند.
هزینههای اداری و اجرایی شامل هزینههای مربوط به پست و ارسال مدارک، تهیه کپیهای رسمی و سایر هزینههای اداری می شود. ممجموع تمام این مراحل و هزینه های پرداختی، هزینه ثبت شرکت شما را مشخص می کند.
ارسال مدارک
حال که فرم های مهم را با اطلاعات درست و دقیق تکمیل کردید، باید مدارک را در سامانه تعیین شده بارگذاری کنید. در این مرحله باید صبر کنید تا مدارک شما توسط سازمان مربوطه مورد بررسی قرار گیرد. گاهی بررسی مدارک شما از چند روز به چند هفته ممکن است زمان ببرد. پس نگران نباشید و منتظر اعلام نتیجه بمانید. اگر بعد از بررسی مدارک توسط کارشناسان مربوط نقص یا ایرادی باشد، مجدد باید مدارک لازم را تکمیل کنید و ارسال نمایید تا بررسی شود.
دریافت تاییدیه و شماره ثبت
مدارک خود ر ا که تکمیل کردید و مورد تایید نیز واقع شد، ثبت شرکت شما انجام می شود. یک شماره ثببت و تاییدیه ثبت به شما ابلاغ می شود. در تاییدیه تای که به شما ابلاغ می شود، اطلاعات شرکت، شماره ثبت و تاریخ ثبت در ان درج شده است. زمانی که شرکت شما به طور رسمی و کامل به ثبت برسد این ابلاغیه را می توانید دریافت کنید و می توانید آماده فعالیت رسمی شوید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.